הפסקות חשמל בשבת: ב'דגל התורה' מסירים את הכפפות

איתי גדסי 3 Comment on הפסקות חשמל בשבת: ב'דגל התורה' מסירים את הכפפות

עקב החום הכבד בו נותרו אלפי משפחות חרדיות ללא חשמל למרות החום הכבד פנה חה"כ יעקב אשר לקיים דיון במליאת הכנסת על אופן קבלת ההחלטות וההיערכות הנדרשת למזג אוויר קיצוני, לרבות גיבוי על ידי ייצור מקומי או מתקני אגירה. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודיע כי יזמן את כל הגורמים הרלווטיים בחברת החשמל

אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החום הכבד וקריסות החשמל שנערכו במהלך יום שישי ואף ביום השבת: ח"כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר היום, לקיים דיון במליאת הכנסת על אופן קבלת ההחלטות וההיערכות הנדרשת למזג אוויר קיצוני, לרבות גיבוי ע"י ייצור מקומי או מתקני אגירה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום שישי האחרון היה שרב כבד ברחבי הארץ שגררה בהתאמה צריכת חשמל גבוהה. הצריכה הגבוהה הובילה לתקלות ולהפסקות חשמל יזומות.

כמו כן, בעקבות מחדל הפסקות החשמל בריכוזים רבים בערב שבת: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע כי בכוונתו לזמן את כל הגורמים הנוגעים בדבר, בכדי להבין את קבלת ההחלטות בעניין ולהיערך על מנת שמקרים דומים לא יישנו בעתיד.

"מצב זה בו אזרחים מוצאים את עצמם בחום כבד ובעת ההכנות לשבת ללא חשמל, מחייב דיון מקיף במליאת הכנסת על היערכות למזג אוויר חריג, לרבות גיבוי ע"י ייצור חשמל מקומי או אגירה". עוד נכתב כי יש לדון "על אופן קבלת ההחלטות להורדת השאלטר ובחירת האזורים בהם יהיה הפסקת חשמל ומשך ההפסקה, וכן על מסירת הודעה טלפונית לתושבים לפני הפסקת חשמל יזומה" אמר ח"כ אשר.

בערב השבת, בשעה 18:20 דקות אחדות לפני כניסת השבת עיריית בני ברק הודיעה כי בשעה זו ישנן מספר תקלות חשמל באזורים שונים ברחבי העיר. בהוראת רבני העיר גדולי ההוראה שליט"א שבדקו את התקלות באופן פרטני והוברר שיש בהן ספק ברור של פיקוח נפש, אי לכך הנחו רבני העיר שליט"א את צוותי חברת החשמל לצאת ולתקן את התקלות באופן מדוייק ומתואם בליווי ואבטחת השיטור העירוני, גם אם משך תיקון התקלה יהיה צמוד לכניסת השבת ואף במהלכה.

במהלך השבת שהו רבים מתושבי מודיעין עילית ורמת בית שמש ללא חשמל. ללא תאורה, חימום מזון ומיזוג לנוכח החום הכבד.



3 תגובות

מיין תגובות
    1. ואיך תסתדר? זו בדיוק הבעיה, שלחברת החשמל יש מונופול

      1. המונופול קיים בכל התחומים
        כולל בתחבורה הציבורית וכולל בכל השירות הציבורי